Podobnie jak wczoraj, Robert Kubica przejechał dzisiaj potężną liczbę kilometrów podczas sesji testowej na torze Sepang. Polakowi udało się zrealizować program testu, pracując nad przygotowaniem ustawień bolidu na wyścig o GP Malezji.
Kubica testował także obie mieszanki opon dostarczonych przez firmę Bridgestone oraz sprawdzał system chłodzący i ustawienia elektroniki. Podczas dzisiejszej sesji Polak znalazł także czas aby poćwiczyć starty.Zespół BMW będzie jutro kontynuował testy. W ostatnim dniu za kierownicą bolidu F1.07 zasiądzie Nick Heidfeld.
28.03.2007 14:39
0
nie wiem jakiemu serwisowi wierzyś bo na onecie jest artykuł ze miał 5 czas okrażenia i że mu skrzynia biegów sie rozwaliła, co skutkowało na małą liczbe okrążeń...
28.03.2007 14:42
0
Ja bym raczej wierzył temu z f1.com... czyli defacto temu, który jest powyżej :)
28.03.2007 14:53
0
no to jest info bezposrednio z serwisu prasowego bmw sauber, tak wiec pomysl i sie zastanow- juz raz apelowalem o nie czytanie onetu i nie porownywanie newsow tam zamieszczonych do naszych, bo to jest zalosne...
28.03.2007 15:03
0
Na onecie nic takiego nie napisali :-) Pisze tam tylko, że Kubica wykręcił piąty czas i nadal ma kłopoty ze skrzynią, która była źródłem kłopotów w GP Australii, uniemożliwiając mu zajęcie dobrego miejsca w tamtym wyścigu.
28.03.2007 16:13
0
Zauważyliście że Kubica ma dziwną technikę zmiany biegów? On zmienia je uderzając palcami w manetki podczas gdy większość kierowców lekko je przyciska praktycznie nie odrywając palców. Może w tym tkwi przyczyna awaryjnosci skrzymi biegów, że za "twardo" jej używa? Oczywiście może nie mieć to znaczenia ale...
28.03.2007 16:24
0
A gdzie ty widziałeś sposób zmiany biegów przez Kubicę ??
28.03.2007 16:26
0
Ty musisz byc strasznie ciemny przez Kubica nie jezdzi od wczoraj a skrzynia wali sie od niedawna
28.03.2007 16:32
0
marco, to nie może być problem. F1 ma system "fly by wire". Znaczy to, że kierownica jest podłączona do układu kierowania przez komputer, który tym układem steruje. Obojętnie, czy przywalisz w skrzydełko, czy je muśniesz, do komputera poleci taki sam impuls. Tanis, można to poglądać na youtube.com :)
28.03.2007 16:36
0
Tanis - w telewizji z kamery "on-board". Przypatrz się; na youtubie np. jest. Malisz, nie jestem ciemny, a skrzynia wali się od niedawna bo jest to inna skrzynia niż rok temu. Wiadomo jedno, że uszczelki nie wytrzymują przeciążeń w trakcie zmiany biegów. A u Heidfelda wytrzymują. Wiadomo gdyby skrzynia była super skonstruowana to nie ma problemu ale jak ma jakieś braki to dodatkowe obciążenia wynikające np. z gwałtownych zmian biegów mogą zwiększać ryzyko awarii.
28.03.2007 16:43
0
Tanis - w telewizji z kamery "on-board". Przypatrz się; na youtubie np. jest. Malisz, nie jestem ciemny, a skrzynia wali się od niedawna bo jest to inna skrzynia niż rok temu. Wiadomo jedno, że uszczelki nie wytrzymują przeciążeń w trakcie zmiany biegów. A u Heidfelda wytrzymują. Wiadomo gdyby skrzynia była super skonstruowana to nie ma problemu ale jak ma jakieś braki to dodatkowe obciążenia wynikające np. z gwałtownych zmian biegów mogą zwiększać ryzyko awarii.
28.03.2007 17:16
0
Marco chyba jesteś nie poważny, jeszcze byś się interesował formułą 1 tak pilnie jak oglądasz wszystko z "on-board" to by było pięknie. Co do informacji, poratele typu onet.pl i wp.pl najczęściej biorą je z innych stron jak www.autoklub.pl czy oficjalnej www.formula1.com bo ta na, ktorej jestesmy to jest formula.PL (yarpen napisał f1.com) i na oficjalnej stronie Formuly 1 zawsze jestes pewien, że jest poprawnie
28.03.2007 18:01
0
mnie się podobało, że skrzynią wali się od niedawna. dobleeeee:D pozdrawiam
28.03.2007 18:24
0
Obejrzałem ten filmik. Nie sądzę by sposób przyciskania manetki zmiany biegu miał jakiś wpływ na żywotność skrzyni biegów. Nawet jestem tego pewien. Niewątpliwie może mieć znaczenie tempo zmiany biegów np. kiedy zaczynamy redukować bieg przed zakrętem - ma to bezpośredni wpływ na czas zmiany np. z szóstki do dwójki. w związku ze stylem jazdy Roberta może być tak, że on rozpoczyna redukowanie biegów później niż Nick co wymusza szybszą zmianę, gdyż efekt końcowy zawsze musi być ten sam, przy wejściu w zakręt skrzynia musi pracować na drugim biegu. ( oczywiście tylko w przypadku gdy zakręt jest na tyle ostry by wymagać drugiego biegu )
28.03.2007 23:46
0
Kubicy skrzynia jest obciążona więcej poprzez styl jazdy Roberta, a nie w związku mocą uderzania w łopatki. Robcio jeździ ostro! Zgadzam się z opisem Tanisa.
29.03.2007 14:12
0
"Kubicy skrzynia jest obciążona więcej poprzez styl jazdy Roberta" - co to za styl? - pływacki?! a propos skrzyni to zmianę przełożenia uzyskuje się za pośrednictwem zmiany szybkości krążenia cieczy (czyt. oleju) w przekładni a te słynne wycieki to źle zaprojektowane uszczelki, które nie wytrzymują takiego dużego ciśnienia cieczy (oleju) jakieś 200 i więcej barów pozdrawiam
29.03.2007 15:25
0
Myślę,że rację ma yarpen.Napewno nie Robert jest przyczyną tego ,że skrzynia "się wali".
29.03.2007 22:10
0
to dlaczego heidfeld nie ma kłopotów?
30.03.2007 09:22
0
Podczas testów w Bahrajnie miał taki problem.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się